Yamaha má pro příští rok jasnou top-novinku – novou generaci supersportovní motorky YZF-R1. Po designové stránce jsou patrné změny hned na masce: otvory pro sání se z pozice pod světly (2008) přesunuly přímo do „očí masky“, kde jsou i přední světlomety. Změny oplastování opět nepatrně zlepšují aerodynamiku a přepracování se dočkala i záď motorky.
Základem motorky je zcela nový hliníkový rám Deltabox a změny se jistě dotkly i podvozku. Pro lepší ovladatelnost se pohonná jednotka posunula o 12 mm blíže k zemi a snahu maximálně optimalizovat těžiště motorky podporuje např. i odlehčená zadní kyvná vidlice.
Spojitost mezi technikou v královské kubatuře MS silničních motocyklu – MotoGP jasně dokazuje i nový agregát. Řadový čtyřválec nese název „Big-Bang“, především kvůli zapalování jednotlivých válců v pořadí 270 – 180 – 90 – 180 stupňů. Výkon pohonné jednotky bez náporového sání je 134 kW (182 k) při 12 500 ot./min, maximální točivý moment 115,5 Nm nastupuje v 10 000 ot./min.
Mezi technickými vychytávkami zůstává proměnná délka sání YCC-I a elektronický plyn YCC-T. Novinkou bude možnost ovlivňovat výkon pomocí změn nastavení vstřikovacích map pomocí tlačítka na řídítkách. Yamaha YZF-R1 se bude nabízet ve třech barevných provedeních: bílá s vínově červenými doplňky, tradiční kombinace modro-bílé a černá se zlatými doplňky.